Mina bästa tips till en framgångsrik blogg



1. Det absolut viktigaste... Var unik! Det funkar inte att vara en exakt kopia av någon annan bloggare. Ifall du vill ha en provocerande blondinblogg kan du göra det på ett annat sätt än som Kissie, Dessie och Paow gör.

2. Det fungerar inte att ha en stor blogg om du inte är idérik. Och en storblogg är inte bara en blogg som skriver tre gånger om dan vad den har gjort, variera inläggen med dagens outfit, tips, videobloggar. Bolla runt idéer med vänner/familj och för guds skull - SKRIV NER om du kommer på något bra.

3. Kommentera inte "fin blogg" i andra bloggar. För det går en bara på nerverna =P Det bästa ni kan göra är att bara läsa en liten del ur inlägget isåfall och kommentera det. Då lurar du bloggaren som skrivit det att du läst hela. & var inte rädd för att sticka ut! Det är också rätt tråkigt om man bara får ett "håller mig dig, ha en bra dag, och kolla gärna in min blogg!!" Utan håller du inte med bloggaren så SKRIV det. Då får folk lättare upp ögonen för dig.

4. Det lättaste sättet idag att få en uppmärksammad blogg på är *trumvirvel....not* att provocera! Däremot har vi tre stycken bloggare som provocerar på samma sätt. Så försök inte göra på samma sätt nu, det kommer ingen fastna för. Mina två bästa tips om ni nu vill provocera är att INTE köra på "dum blondin-stilen" utan nu kan du helt enkelt vara brunett, vägra sminka dig men helt enkelt hata Wahlgren-familjen för att provocera. Okej. Uselt exempel men ni förstår? Ni måste inte låtsas vara blåsta blondiner för uppmärksamhet. MEN om ni nu vill vara en blåst blondin och bli står på samma sätt som Kissie, Dess & Paow så MÅSTE du vara mycket mer extrem än dom. Jag rekommenderar det inte, men det är ert egna val. Ni måste vara Kissie, Dessie, Paow gånger en MILJARD.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0